| |
KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE |
Odbor ekonomický - oddělení kontroly obcí a analýz |
| |
ZPRÁVA |
o výsledku přezkoumání hospodaření obce Vrbice za rok
2005. |
| |
| I. |
| Údaje o obci |
| Starosta: Zdeněk Karbulka |
| Účetní: Gabriela Neumanová |
| |
| Obec je zřizovatelem příspěvkové organizace: |
| |
| II. |
| Přezkoumání bylo provedeno na základě písemné žádosti obce
v souladu s ustanovením § 42 odst. 1, zákona č. 128/2000 Sb., ve
znění pozdějších předpisů. Předmět přezkoumání je určen zákonem č.
420/2004 Sb.,o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků
a dobrovolných svazků obcí. |
| |
| ÚSC zastupovali při jednání: Zdeněk Karbulka, Gabriela Neumanová |
| |
| Přezkoumání zahrnovalo ověření provedené výběrovým způsobem s přihlédnutím
k významnosti: |
| - dodržování povinností uložených zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech a dalšími právními předpisy upravujícími finanční hospodaření
ÚSC |
| - souladu hospodaření s finančními prostředky ve srovnání s rozpočtem |
| - dodržení účelu poskytnuté dotace nebo návratné finanční výpomoci
a podmínek jejich použití |
| - věcné a formální správnosti dokladů o přezkoumávaných operacích |
| |
| Jména a funkce kontrolorů: |
| Renata Beková, kontrolor pověřený řízením přezkoumání |
| Radka Dušková, kontrolor |
| |
| Dílčí přezkoumání bylo provedeno dne: 14.10.2005 |
| Závěrečné přezkoumání bylo provedeno dne 24.02.2006 |
| |
| III. |
1. Předmětem přezkoumání jsou údaje o ročním hospodaření územního
celku, tvořící součást
závěrečného účtu podle zvláštního právního předpisu (§ 17 odst. 2, 3 zák. č.
250/2000Sb.). |
| |
| a) plnění příjmů a výdajů rozpočtu včetně peněžních operací, týkajících
se rozpočtových prostředků (dle zákona č. 250/2000 Sb.,vyhlášky č.
323/2002 Sb. o rozp. skladbě) |
| |
| Rozpočtový výhled byl schválen na roky 2005-2008 dne 18.12.2004
a 17.12.2005 na rok 2009. |
| Návrh rozpočtu obce na rok 2005 byl v souladu s ustanovením § 11
zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
vhodným způsobem a po dobu stanovenou zákonem zveřejněn . |
Rozpočet byl schválen v zastupitelstvu obce dne 18.12.2004 ve výši
příjmů 1.912.710,- Kč a výdajů 1.912.710,- Kč (vyvěšeno 3.12. – 18.12.
2004).
Rozpočtové změny byly prováděny rozpočtovými opatřeními a schvalovány
v zastupitelstvu obce (17.9.2005).
Závěrečný účet byl projednán a schválen bez výhrad v zastupitelstva
obce dne 24.06.2005 (vyvěšeno od 27.05.2005 do 24.06.2005). |
| |
| ÚSC provádí pravidelnou, systematickou a úplnou kontrolu svého
hospodaření. |
| |
| b) finanční operace, týkající se tvorby a použití peněžních fondů |
| Obec nemá vytvořeny žádné peněžní fondy. |
| |
| c) náklady a výnosy podnikatelské činnosti územního celku |
| Obec neprovozuje hospodářskou činnost. |
| |
| d) peněžní operace týkající se sdružených prostředků (§48, 54 zákona
č. 128/2000 Sb.) |
| Obec nemá žádné sdružené prostředky. |
| |
| e) finanční operace, týkající se cizích zdrojů (vyhláška č. 505/2002
Sb. příl. č. 1 písm. |
| Obec nemá přijaté dlouhodobé ani krátkodobé úvěry, dlouhodobé
závazky a vytvořeny rezervy. |
| |
f) hospodaření a nakládání s prostředky poskytnutými z Národního
fondu
(§ 37 zákona č. 218/2000 Sb.) |
| Obec nezískala z Národního fondu žádné finanční prostředky. |
| |
| g) vyúčtování a vypořádání finančních vztahů ke SR, k rozpočtům
krajů, k rozpočtům obcí, k jiným rozpočtům, ke státním fondům a k
dalším osobám. |
| V průběhu roku byly příjmy obce posíleny o tyto dotace: |
- položka 4122, POV 114 000,- Kč dotace, celkové náklady 268 000,-
Kč (oprava zdi).
Dotace byla čerpána v plné výši na stanovený účel. |
| |
| |
| 2. Předmětem přezkoumání dále je: |
| |
| a) nakládání a hospodaření s majetkem ve vlastnictví územního celku |
| Inventarizace: |
| Dle zápisu inventarizační komise ze dne 31.12.2005 nebylo zjištěno
manko ani přebytek. Namátkově byly kontrolovány majetkové účty z
rozvahy 13/2005 a souhlasí s inventurními soupisy. Dokladová inventura
byla řádně vypracována. |
| |
| b) nakládání a hospodaření s majetkem státu, s nímž hospodaří územní
celek |
| Obec nehospodaří s žádným majetkem státu. |
| |
| c) zadávání a uskutečňování veřejných zakázek |
| Byla provedena kontrola dodržování zákona č.40/2004 Sb. o zadávání
veřejných zakázek. V roce 2005 nebyla realizována žádná akce dle
výše uvedeného zákona. |
| |
| d) stav pohledávek a závazků a nakládání s nimi |
| Veškeré pohledávky vybírané na základě platných OZV a nájemních
smluv jsou k 31.12.2005 uhrazeny. |
| Krátkodobé závazky jsou k 31.12.2005 uhrazeny. |
| |
| e) ručení za závazky fyzický a právnických osob |
| neručí za závazky fyzických ani právnických osob. |
| |
| f) zastavování movitých a nemovitých věcí ve prospěch třetích osob |
| V roce 2005 nedošlo k zastavování movitých a nemovitých věcí ve
prospěch třetích osob. |
| |
| g) zřizování věcných břemen k majetku územního celku |
| Obec neuzavřela žádné smlouvy, které by se týkaly zřizování věcných
břemen k majetku ÚSC. |
| |
| h) účetnictví vedené ÚSC |
| Namátkově byly kontrolovány účetní doklady za období srpen, září
a prosinec 2005 (včetně pokladních). Doklady byly kontrolovány z
hlediska náležitostí účetních dokladů, časové a věcné souvislosti,
zaúčtování a zatřídění podle rozpočtové skladby a nebyly zjištěny
žádné nedostatky. |
| |
| Obec vede tyto účty: |
Název účtu |
Číslo účtu |
Stav
k 31.12.2005
- bankovní výpis
|
Stav
k 31.12.2005
- účetnictví |
231 ZBÚ KB |
26927541/0100 |
1 492 216,63 |
1 492 216,63 |
| |
| IV. |
| Plnění opatření k odstranění nedostatků zjištěných při dílčím přezkoumání: |
| Nebyly zjištěny nedostatky. |
| |
| V. |
| Výsledek přezkoumání |
| Závěrka k 31.12 2005 byla přezkoušena v plném rozsahu. |
| Byl ověřen soulad stavů vykazovaných v rozvaze územních samosprávných
celků (Úč OÚPO 3-02) se stavy majetku, pohledávek a závazků dle výsledku
inventarizace a nebyly zjištěny rozdíly. |
| Rozvaha je v majetkovém okruhu sestavena správně a v souladu se
skutečností, veškerý majetek tř. 0 je v pasivech rozvahy kryt fondem
dlouhodobého majetku na účtu 901. Kontrolou závěrkových účtů 933,
965 a 964 nebyly zjištěny nedostatky. |
| Výsledek finančního hospodaření na rozvahovém účtu 933, který v
tomto případě vykazuje přebytek příjmů nad výdaji (933….. 1 492 216,63
Kč) je z pohledu finanční situace obce vykázán správně a v souladu
se skutečností. |
| |
| VI. |
| Závěr |
| Při přezkoumání hospodaření podle § 10 odst. 2 zákona č. 420/2004
Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných
svazků obcí nebyly zjištěny chyby a nedostatky. |
| |
| VII. |
| Identifikace rizik vyplývajících ze zjištěných chyb a nedostatků: |
| Nebyly zjištěny chyby a nedostatky. |
| |
| VIII. |
| Podíl pohledávek na rozpočtu územního celku činí
0 %. |
| Podíl závazků na rozpočtu územního celku činí 0 %. |
| Podíl zastaveného majetku na celkovém majetku ÚSC činí 0 %. |
| |
| Datum vyhotovení: 24.02.2006 |
| Podpisy kontrolorů: |
| |
| Podpis starosty: |
| Převzal dne 24.2.2006 |
| |
| Zpráva byla vyhotovena ve dvou výtiscích, jeden byl předán zadavateli
přezkoumání hospodaření, druhý je uložen v archivu ekonomického odboru
- oddělení kontroly obcí a analýz. |
| |
| Tato zpráva o výsledku přezkoumání je návrhem zprávy o výsledku
přezkoumání hospodaření, přičemž konečným zněním zprávy se stává
okamžikem marného uplynutí lhůty stanovené v § 6 odst. 3 písm. 1)
zákona č. 420/2004 Sb., k podání písemného stanoviska kontrolorovi
pověřenému řízením přezkoumání na adresu Krajského úřadu Královéhradeckého
kraje. |
| |
|
| Poučení: |
| Obec (město, DSO) je ve smyslu ustanovení §13 odst.1,písm.b a odst.
2 zák. č. 420/2004 Sb. povinna přijmout opatření k nápravě chyb a
nedostatků uvedených ve zprávě o výsledku přezkoumání hospodaření
a podat o tom KÚ KHK nejpozději do 15 dnů po projednání této zprávy
spolu se závěrečným účtem v zastupitelstvu (správní radě DSO) písemnou
informaci včetně lhůty, ve které podá KÚ KHK písemnou zprávu o plnění
těchto přijatých opatření. Nesplnění této povinnosti včetně nezaslání
písemné zprávy o plnění přijatých opatření je dle ustanovení §14,
písm. f,g a h, zák.č.420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření obce
postižitelné uložením pořádkové pokuty až do výše 50 000,- Kč. |
| |
|
|
| Vyvěšeno: 3.3.2006 |
| |
|